ترخون و خواص آن
نوشته شده توسط : روغن شترمرغ

ترخون و خواص آن

ترخون به انگلیسی،ترخون چیست،ترخون english،ترخون+خواص،ترخون در غذا

یکی از سبزی های پر خاصیت که شاید در مورد آن اطلاعات کمی داشته باشیم ترخون است.لازم به ذکر است که ترخون گیاهی چندساله و پایا بوده که  معمولا واریته sativa آن عطر و طعم ویژه ای داشته و برای مصرف خوراکی کشت می شود. جالب است بدانید که نام انگلیسی ترخون یعنی tarragon از نام فارسی آن گرفته شده است.بهتر است بدانید که ترخون در طول رویش به مقادیر فراوانی آب نیاز دارد. البته از این رو گیاه باید در زمینهای غنی از آب کشت گردد. در واقع آبیاری برای این گیاه در مرحله تشکیل شکوفه‌ها و نیز بعد از برداشت محصول ضروری است. در ضمن خاک مناسب برای کشت ترخون خاکهای با بافت متوسط (شنی – رسی) و با ضخامت زیاد لایه سطح‌الارض می‌باشد

ترخون،خواص ترخون

 

خواص درمانی گیاه ترخون را بشناسید
لازم به ذکر است که  ترخون دارای مقادیر بالایی ویتامین A، B و ویتامین C می باشد..گفتنی است که علاوه بر این دارای ریز مغذی هایی مثل روی، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، پتاسیم و مس می باشد.قابل ذکر است که ترخون برای درد مفاصل مفید می‎باشد بهتر است بدانید که همراه غذا خورده شود و یا کوبیده آن به‎صورت ضماد استفاده گردد.  جالب است بدانید که ترخون درمان‎کننده قاعدگی‎های دردناک می‎باشد و همچنین قاعده‎آور است.  گفتنی است که کسانی که سرعت انزال دارند و ضعف قوه باه و سستی کمر، ترخون خشک را با زرده تخم‎مرغ مخلوط کرده به کمر بمالند اگر ریشه ترخون باشد بهتر است.
ترخون،خواص ترخون
بهتر است بدانید که افراط در خوردن ترخون باعث کم شدن شهوت می‎گردد و خون را تیره می‎ نماید.گفتنی است که  جویدن ترخون موجب جلوگیری از خونریزی لثه و التیام زخم‎ها می‎شود.لازم به ذکر است که  کسانی که نقرس دارند از دم‎کرده ترخون استفاده کنند.

 

ترخون،خواص ترخون

جالب است بدانید که  ترخون برای دل درد و دردهای معده که دراثر غذا به وجود آمده است مفید و موثر می‎باشد.در واقع اگر معده شما تنبل و ترشح آن ضعیف است ترخون میل کنید.لازم به ذکر است که  برای پیشگیری از تصلب شرائین و بیماریهای عروقی برگ‎های ترخون را جویده و میل نمایید.

 

ترخون،خواص ترخون
نکتهقابل توجه: در واقع مصرف طولانی مدت ترخون می تواند سبب ایجاد سرطان شود که به دلیل استراگول موجود در آن است. بهتر است بدانید که علاوه بر این، به دلیل تاثیر استراگول بر جنین و ایجاد ناهنجاری در آن، زنان باردار نباید از آن استفاده کنند. از سویی دیگر ترخون باعث آغاز قاعدگی شده و در زنان باردار می تواند منجر به سقط جنین شود. . حتما حالا که خواص این گیاه را می دانید در جای خود استفاده نمایید.

ترخون و خواص آن

مطالب مرتبط:

ریحان

شوید

جعفری

گشنیز

تره





:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: